دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 109911

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفته سلامت گفت: خودمراقبتی انواع مختلفی دارد که توجه به سلامتی یکی از جنبه‌های آن است ولی ابعاد روحی و عاطفی آن مغفول مانده است.

سلامت نیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفته سلامت گفت: خودمراقبتی انواع مختلفی دارد که توجه به سلامتی یکی از جنبه‌های آن است ولی ابعاد روحی و عاطفی آن مغفول مانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، دکتر منان حاجی محمودی با اشاره به اینکه طراحی سایت معاونت غذا و دارو در هفته سلامت یه طور کلی تغییر کرده است، گفت: از ابتدای هفته با یک سری عکس‌های مفهومی به پیشواز هفته سلامت رفته‌ایم و با بروشورهای اطلاع رسانی تحت عنوان بشقاب غذایی و نحوه برخورد با بیماری‌ها و تمامی مواردی که به نوعی با هفته سلامت و سلامت مردم مرتبط است، در سایت معاونت قرار داده شده است.

وی در خصوص اهمیت توجه به خودمراقبتی گفت: بسیاری از مردم خود مراقبتی را با خود درمانی اشتباه می‌گیرند، خود درمانی به‌نوعی دخالت فرد است در امور مربوط به پزشکی و سلامتی خارج از آن حوزه‌ای که در واقع تخصص ویژه‌ای است، اما خود مراقبتی به نوعی تاکید و تاییدی است در راستای اطلاعات تخصصی که فرد از مراجع ذیصلاح می‌گیرد و به نوعی در مسیر توصیه‌های متخصصان است، بنابراین خود مراقبتی از خود درمانی منفک می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در خودمراقبتی بحث امنیت غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: بزرگترین مشکل در کشور تعدد ارگان‌های دخیل در امنیت غذایی است، اگر یک سازمان واحدی که به طور مستقیم تحت نظارت ریاست جمهوری باشد و نظارت دقیق بر تمامی ارگان‌های دخیل در تصمیم‌گیری صورت گیرد، به چشم انداز پیش رو دست می‌یابیم. وی از راه اندازی و تقویت آزمون‌های ایمنی محور و سلامت محور خبر داد و گفت: رسالت اصلی معاونت غذا و دارو بحث کنترل و ایمنی مواد غذایی است که در این راستا به صورت پیشتاز گام برمی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha